Banen liggen voor het oprapen, openstaande vacatures beloven allemaal hetzelfde en recruiters sliden ongevraagd met geautomatiseerde berichten de DM van Linkedin binnen. Daarnaast zorgen pandemieën en oorlogen ook voor de nodige onrust, ook binnen recruitmentland. Kortom; een klimaat dat vraagt om verandering.
Met een sterk employer brand zorg je ervoor dat jouw onderscheidend vermogen helder gecommuniceerd wordt naar de juiste doelgroep. Daardoor trek je niet alleen nieuwe mensen aan, maar zorg je er ook voor dat huidige medewerkers willen blijven.
Een employer brand is niet binnen een dag neergezet. Het vraagt creativiteit en doorzettingsvermogen van iedereen binnen het bedrijf. We hebben het echt over iedereen: de CEO, HR, marketing, recruitment en alle medewerkers binnen het bedrijf.
Heb je ondersteuning nodig bij het vinden van geschikte kandidaten binnen de techniek en ben je op zoek naar een recruitmentbureau die je verder helpt dan alleen het plaatsen van een vacature op Indeed? Dan ben je bij Intriq aan het juiste adres. Neem contact met ons op.
Een goede strategie begint dus van binnenuit. Daarom is het belangrijk om eerst in kaart te brengen waar je als organisatie voor staat, waarom huidige medewerkers bij je blijven, wat de bedrijfscultuur is en wat de wensen zijn van nieuwe mensen die je wilt aantrekken. Dit is voor ieder bedrijf verschillend, bijvoorbeeld:
De mogelijkheid om te werken op een externe locatie in het buitenland
Een royale investering in de nascholing van medewerkers
Werken op een unieke locatie
Werken voor unieke opdrachtgevers
Onbeperkte vakantiedagen
6-urige werkdagen
Een gemeenschappelijk doel
Gemeenschappelijke kernwaardes
Ben je erachter wat het onderscheidend vermogen van je organisatie is of moet zijn? Zorg er dan voor dat het gemeenschappelijk gedachtegoed binnen alle lagen van de organisatie doordringt. Jouw medewerkers zijn namelijk nu en in de toekomst de ambassadeurs van je bedrijf.
Meer weten over employer branding.