6 SEO-technieken om het zoekverkeer van uw advocatenkantoor te verdubbelen

Het belangrijkste doel van SEO zoekmachineoptimalisatie is om organisch verkeer te genereren en uw pagina naar de top van de resultaten van een zoekmachine te brengen. Als advocatenkantoor is het primaire doel van SEO in uw geval om potentiële klanten naar de webpagina van uw kantoor te leiden. Dit zal ook potentiële klanten naar uw praktijkpagina's leiden. Op deze pagina's wordt gecommuniceerd wat uw kantoor doet, hoe de advocaten van het kantoor hun problemen kunnen oplossen en andere informatie over waarom zij contact met het kantoor moeten opnemen.

Wanneer u meer verkeer naar deze pagina's leidt, genereert u meer leads van zoekmachines, maar dit gebeurt niet van de ene op de andere dag. Hier zijn 6 SEO-technieken die het zoekverkeer van uw advocatenkantoor kunnen verdubbelen.

  • Eén pagina per oefengebied
    Het is verleidelijk, maar zet niet alles op één pagina. Het is verschrikkelijk voor optimalisatie omdat het een pagina er ongeorganiseerd uit laat zien. Scheid verschillende praktijken in de juiste categorieën en geef ze hun eigen pagina. Dit maakt het voor gebruikers gemakkelijker om te vinden wat ze zoeken en voor zoekmachines om te lezen en te begrijpen wat uw verschillende pagina's zeggen. Van hieruit kan het content specifieke leads genereren, meerdere verschillende voor uw bedrijf.
  • Oefenpagina's maken met een andere sjabloon
    Uw oefenpagina's mogen er niet hetzelfde uitzien als uw startpagina of contactpagina. Een geoptimaliseerde oefengebied pagina heeft elementen die verschillen van andere pagina's op uw site. Zorg ervoor dat de sjabloon die u gebruikt, is aangevuld met de volgende informatie:
    • Een duidelijke CTA
    • Recensies en/of getuigenissen
    • Certificeringen of onderscheidingen van de branche of vereniging
    • Rijke inhoud, opvallende inhoud (video's of een diavoorstelling)
  • Zorg ervoor dat u inhoud van hoge kwaliteit heeft
    Elke oefengebied pagina moet rijk zijn aan relevante en waardevolle inhoud voor uw gebruikers en bezoekers. Hoe beter je content, hoe hoger je ranking in Google. Google volgt het " EAT " -algoritme als een van zijn criteria.

    Algoritmen van zoekmachines zijn nu geavanceerder dan ooit tevoren en hebben geleerd om te beslissen of de inhoud waarde heeft voor de zoeker. Dit is de reden waarom men de bedoeling van de zoeker in gedachten moet houden. Trefwoorden zijn een belangrijk ding om op te focussen in uw schrijven. Het kan echter verleidelijk zijn om trefwoorden te gebruiken. Keyword stuffing moet ten koste van alles worden vermeden, omdat het iets als een verkoopargument laat klinken. Mensen denken niet graag dat ze rechtstreeks op de markt worden gebracht. Zodra dat gebeurt, hebben lezers de neiging om weg te klikken en ergens anders te zoeken.

    De juiste manier om dit aan te pakken is door te anticiperen op mogelijke vragen en deze op uw pagina te beantwoorden. In plaats van te schrijven over een brede rechtscategorie, ga je in op specifieke rechtsgebieden waarin de advocaten van je kantoor gespecialiseerd zijn en waarom dat hen de beste maakt. Link naar casestudy's en artikelen die het werk van uw bedrijf laten zien. Laat het voelen als een ervaring in plaats van een verkooppraatje.

  • Oefen Lokale SEO
    Lokale SEA gebruikt een combinatie van trefwoorden en geografische locaties om het verkeer naar uw site te stimuleren. Men begint met uitzoeken waar uw bedrijf valt in de lokale SEO-zoekwoordcombinatie. Open een browser en typ uw oefengebied en locatie in. Er komen verschillende resultaten naar voren. Dit zijn uw directe concurrenten. Nu je hebt gezien hoe anderen voor zichzelf adverteren, moet je een manier vinden om je bedrijf te onderscheiden van de rest.
  • Update uw oefenpagina's Metadata
    Op uw oefenpagina's zijn de titeltag en metabeschrijvingen de sleutel tot meer verkeer. Een trefwoord moet op natuurlijke wijze in de titel van de pagina en in de metadata vloeien . Houd je titel en metadata kort en zorg ervoor dat ze opvallen.
  • Vergeet niet om afbeeldingen te optimaliseren
    Het oude gezegde, "een foto zegt meer dan 1.000 woorden" is meer dan ooit waar als het gaat om SEO. Foto's van goede kwaliteit zorgen voor minder click-offs. Het schrijven van grote blokken tekst wordt overweldigend en saai. Het opsplitsen van tekst met enkele afbeeldingen en afbeeldingen maakt het lezen van inhoud veel gemakkelijker. Het is belangrijk dat u Alt-teksttags gebruikt om de afbeeldingen op uw webpagina's te beschrijven. Bij Consult-Webs.com zeggen ze dat het belangrijk is dat je "voor elke afbeelding unieke tags geeft". .

    U kunt pagina's ook optimaliseren door gebruik te maken van links. Dit versterkt uw inhoud en website als geheel.

  • Afsluitende gedachten

    Het is belangrijk dat de praktijkpagina's van uw kantoor laten zien waarom uw service uniek is, evenals uw expertise en dat het een daadwerkelijke reden geeft waarom iemand uw advocatenkantoor zou moeten kiezen. Richt uw optimalisatie voor deze pagina's zowel op uw doelgroep als op zoekmachines.


    Herman Geertsema, SEO specialist Amsterdam